fredag 21 augusti 2015

Kickasi

En sak som jag tänkte att jag skulle börja med i Stockholm var kickboxning. Å rätt som det var stod jag där idag på deras prova på pass - något nervös men ändå förväntansfull. För är det något jag tycker om så är det att slåss och sparkas så att svetten sprutar. Å om det är någon skill det är bra att kunna på som kvinna ett ökänt område som det vi bor på så är det väl självförsvar. Det, å att springa fort fort. 

Passet var upplagt kring uppvärmning (jogga, få värme i muskler, enkla fys övningar), egentlig träning i par och nedvarvning (nedjogg, enkla fys övn, kort stretch). Den egentliga träningen bestod av sparkar å slag i olika serier såväl med som utan handskar och mizar. Jag fick turen att träna mestadels tillsammans med en annan nybörjare (å tjej), även om vi böt par emellanåt. Överlag var folk riktigt trevliga, även om det märktes vem som tog det hela på ytterst stort allvar och vem som tog det mer som en rolig motionsgrej. Ledaren var också jätteduktig, lagom pushande och stöttande. Skulle inte vilja få en spark i magen av honom (ok, inte av någon men spec inte av honom). 

Men även om allt var jätteskoj och inte alls för dyrt så konstaterade jag att det fortfarande tar 2.5h av min dag minst för att jag ska hinna med ett timmes pass med all tågtrafik osv. Lägg då till duschande och allmän planering, så är det inte så roligt längre. Jag vill inte att träningen ska bli ett stressmoment i vardagen, hur kul det än må vara.

Så ännu avvaktar jag, men vi ska se ifall vi flyttar närmre Stockholm, så öppnar sig kanske fler möjligheter. :) 

Ps. Idag har vi fått våra svenska personnummer, wohoo!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar