onsdag 9 september 2015

Alles ist gut

Jag har haft världens bästa sömn de senaste nätterna. Jag somnar strax efter 21 och vaknad av mig själv lite före 6, före klockan ringer. Utvilad och glad.

Imorse visste jag inte om jag skulle dra till jobbet eller stanna hemma. Min röst var fortfarande som en kråka, men min kropp och huvud pigg och något uttråkad på hemmalivet, även om det varit underbart att vara hemma i 1,5dag.

Jag bestämde mig ändå att gå på jobb, även om någon kollega ifrågasatte mig. Jag förstår argumenten för att stanna hemma vid lindriga förkylningsbesvär, liksom jag förstår varför många väljer att jobba. Jag följde bara min egen känsla.

Å hela dagen förlöpte riktigt bra, det var riktigt roligt att jobba igen. Jag vill komma igång med arbetet, på riktigt. Å jag vill komma igång med fritiden också, för den delen. Börja träna, hitta fler hobbies, göra allt det där jag tänkt. Men först. Bli helt frisk från förkylningen. Å baka äppel-havrekex, vilket jag gör ikväll.

Hösten är nog den bästa tiden. Om man bortser från förkylningar. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar