torsdag 10 september 2015

Att följa drömmar

Hellou!!

Idag sitter jag å velar mellan om jag SKA eller INTE SKA anmäla mig till en kurs i barnboksillustration. Ni som läst min blogg en längre stund vet antagligen att jag drömt att skriva en barnbok länge! 

Det är en rätt så dyr kurs så jag är lite rädd för att bli besviken om kursen inte ger så mycket.. Men samtidigt måste ju drömmar få kosta, å eftersom det här är ett steg mot min dröm så kanske det är värt att satsa lite extra. Har även meddelat intresse för själva skrivandet av barnboken, men vet inte om den kursen kommer att gå i höst eller först senare.

Har tänkt på att det inte alltid är helt riskfritt att följa drömmar heller, det kan ju nämligen visa sig att det inte var alls så bra som man trodde..

Så är det då bara bättre att hålla drömmar som drömmar? Något långt avlägset som man hittar på en massa hinder för ("sen när...", "bara jag först...", "om jag bara hade..." etc). Jag tror inte det. Men kanske måste vi bemöta våra drömmar som förälskelser. Det kanske ser ut som allt man velat ha på avstånd, men när vi fångat dem mister de efter en tid sitt skimmer och med långvarig nära kontakt så kanske man inser att det inte var precis vad man tänkt sig, å drömmen  blir vardagsmat. Vilket kanske i slutändan visar sig vara mycket bättre. 

Anyways. Förkylningen börjar släppa så det enda jag har kvar av den är min sexigt hesa röst. Känner att energin också börjar vara något normaliserad. I helg vågar jag mig förhoppningsvis ut på länk också, det vore så skönt!!

Det blir imorgon 4 veckor sen vi flyttade till Stockholm!! Sjukt!! Vart tar tiden vägen? 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar