fredag 11 september 2015

Som jag längtat

Åh, helg! Åh, inga planer!!

Efter förra helgens rajttande i Åbo och förkylningen som jag genomled denna vecka kan jag inget annat säga än Äntligen helg, äntligen fritid, äntligen frihet.

Skrämmande nog tog ju denna vecka slut förrän den börjat. Tiden går fort när man har roligt. Å jag trivs ju så förskräckligt bra med mitt arbete, så bra att jag inte ens törs tänka på att det nu i första hand är ett vikariat, å på att allt ämnu är på prövotid å ingen säkerhet egentligen finns. Det finns stunder då jag tänker att jag borde göra bättre ifrån mig, liksom akut prestera mer mer mer för att visa vad jag kan. Men i andra stunder vill jag bara tillåta mig att njuta av att bara lära mig i egen takt, å intala mig själv att det jag gör och det jag är, räcker. 

Idag är det ändå fredag och jag släpper allt som kallas arbete. Vi har ätit hotdogs, handlat och vilat. Jag bokade mig till barnboksillustrationskursen, för att drömmar är till för att följas. 

I helg ska jag gå till centrum (dit jag inte varit på en vecka!) på kaffe å fönstershopping, utforska områden som jag blivit tipsad om och eventuellt på bio. Men mest ska jag bara njuta av att vara någotlunda frisk, fri och ledig :) 

Trevlig helg!!


2 kommentarer:

  1. Ja tänkt no skriv he å att ja tycker du sku gå barnboksillustationskursen (jobbigt långt ord hehe), tror no du sen när du e gammal o grå sku ångra de mer om du INT gick den än om du gick. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, sällan ångrar man det man gjorde. Ofta ångrar man det man int gjord. :)

      Radera