torsdag 17 september 2015

Att ta död och väcka till liv


Ifall inte bilden avslöjar vad detta är så må jag beskriva det i ord: En mycket död blomma. 

Jag köpte den för nästan exakt en månad sedan, när vi flyttade hit (Tänk att det gått redan över en månad!!). Å så här lång tid tog det förrän den gav upp. Eller sen jag tog död på den. Jag vet inte riktigt. Jag har ju vattnat den, men kanske inte tillräckligt. Å den har fått sol, kanske för mycket. 

Det finns de som säger om sig själva att "jag kan ju inte skaffa barn, jag kan ju inte ens hålla en blomma vid liv!" Men jag hävdar bestämt (trots att jag inga barn har) att det måste vara lättare att hålla ett barn vid liv än en lite svårare blomma! I alla fall för mig som inte har gröna fingrar trots att jag jobbade med blommor i 2år.

Men till skillnad från blommor som jag inte har nån tur med så fick dagens illustrationskurs verkligen blodet att pulsera i min teckningsådra!! Så roligt att ha nån kurs att gå på å något att syssla med regniga höstkvällar som denna!!



2 kommentarer:

  1. He e MYKI lättare att håll ett barn vid liv, ja får endast garderobsblommor (såna som överlever t.o.m. i mörker utan vatten) att överleva, men barnet går e finfint me! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, bra, tå fick vi he bekräftat av en erfarenhetsexpert ;)

      Radera