lördag 17 oktober 2015

Att få landa

Hade skrivit ett långt inlägg om känslorna efter bostadsaffären mm. men de raderades av misstag. Men kan väl nu konstatera att en av de tyngre å mer händelserika veckorna är över å de e så fruktansvärt skönt att ha hittat vårt hem.

Som bäst funderar jag lite på inredningen och vad allt roligt jag ska hitta på när vi väl har ett fast hem. Under de senaste tre åren har vi ju bott både i olika lägenheter i åbo, hesa, mariehamn å nu stockholm, så att verkligen ha ett hem en längre tid är något jag saknat. Jag saknar stabiliteten och viljan att verkligen göra att hemmet känns VÅRT

Att byta plats ofta bryter upp så mycket av det som bygger upp en. Jag vill känna att de relationer jag har finns på långsikt. Att umgås med mänskor som verkligen stannar i mitt liv. Jag vill välja hobbyer som jag kan investera i, å ha något så banalt som ett årskort till ett gym. 

Det är när det sker mycket runt och det mesta förändras som jag blir så medveten om stabiliteten i det hem som V och jag skapat, det hem som inte bärs upp av några fysiska väggar. Att vart vi än går, å vad än sker runt oss så hör vi ihop och kan känna oss trygga i och genom varandra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar