torsdag 29 oktober 2015

Lycka är att trivas på jobbet

Jag har haft svårt att skriva blogg på senaste tiden, å varje gång jag påbörjat en blogg har jag velat skriva något jobbrelaterat, men hejdat mig. Jag har tänkt i negativa termer kring att skriva något kring jobb under min fritid, vi blir ju införstådda med att vi borde lämna jobbet på jobbet. Å vem av mina läsare vill egentligen höra om jobbet? Fastän de är intressant för mig så är det kanske inte det för övriga. Dessutom kan jag ju inte av sekretess-skäl gå in på jobbet desto mer, så allt blir väldigt ytskrap..

MEN idag insåg jag att orsaken till att jobbet är på hjärnan är inte att jag har svårt att släppa jobbet utan för att jag ÄLSKAR mitt jobb. Idag har jag praktiskt taget svävat på moln över hur bra mitt jobb är!! 

Vad är det som är så bra då??
- Jag får hålla på med det som jag älskar dvs att skriva om, analysera å djupdyka i personers livshistoria och psykiska symtom.
- Jag har fantastiska kollegor å chef som är duktiga, proffsiga, stödjande och ödmjuka. 
- Jag har flexibla arbetstider och bra friskvårdsmöjligheter.
- Jag får varje dag träffa intressanta människor å förhoppningsvis hjälpa dom vidare på något plan.
- Jag får jättebra handledning och min inlärningsmiljö är optimal och ger rum för att utvecklas.

Så nu vet ni det! Lucky me! :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar