söndag 1 november 2015

10 smått märkliga saker om mig

1. Jag har tappat 4 porslinskoppar  i golvet de senaste 2månaderna, varav två var muminmuggar. Jag börjar bli lite orolig över min handmotorik.

2. Det hände sig rätt ofta under lågstadiet att jag förfalskade underskrifterna till mina prov och andra papper. Inte för att jag skämdes över resultatet utan för att jag glömde be om underskriften.

3. Jag vann flera pris i en motionstävling genom att samla poäng när jag åkte skidor till skolan varje dag, även när det inte fanns någon snö kvar utan bara en remsa is längs vägkanten. Tur att jag var yngst i familjen för de skidorna kunde knappast användas mycket därefter... 

4. Jag har sovit en natt i en liten klädgarderob tillsammans med min syster. På ett hotell. Så kan det vara att växa upp i en stor familj. 

5. En gång när jag var liten å vi var på en teaterföreställning sa min pappa att jag kunde gå närmare scenen å sitta för att se bättre. Jag förstod det lite väl ordagrannt å for mitt på scenen å satt mig på Josef och Marias å Jesus-barnets platser när föreställningen skulle precis börja. 

6. I perioder har jag gått rumt med det jag idag ser som hemska huvudbonader, såsom igelkottsmössan, cowboyhatten och fiskarhatten. Nu så hemska, då så älskade. 

7. Jag trodde förr att karamellfärg var en färg, inte en vätska som används för att färga livsmedel.

8. Jag tatuerade mig som 13-åring och tyckte jag var så cool att vara den första med tatuering i högstadiet. Jag har aldrig ångrat mig men skulle aldrig låta mina barn tatuera sig innan de fyllt 18år. 

9. Eftersom jag tyckte mycket om att sjunga å uppträda som barn har jag (av nån orsak) uppträtt med att sjunga "hämä hämä häkki" (imse vimse spindel) framför en fullsatt kyrkosal. Något fel kontext kanske.. 

10. Jag fick under ett par år kväljningar varje gång jag såg en burk med ananas. Färsk ananas hade jag däremot inga svårigheter med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar