söndag 8 november 2015

Fullspäckat

Huhhu, vilken lördag säger jag! 

Vaknade vid 6 imorse, såg att det regnade så jag lät löpskorna vara å åt frukost i lugn å ro istället. Tog en lugn lördagsförmiddag till 11, varefter V och jag tog bussen till mat- å vinmässan. 

En himla massa köer senare gick vi bland mässborden och smaskade i oss av smått å gott-tillräckligt för att vi inte ville ha någon separat lunch. Paolo Roberto var också på plats å bad mig ta en bild på honom till bloggen så jag sa Ok då Paolo, men bara den här gången.. Hehe, nå ok, gick kanske inte riktigt till sådär. 

Något seg efter lite alkoholhaltiga provsmakningar for jag ändå med Johi på stan. Vi gick runt i butiker ett tag, men blev sen så trötta å hungriga så vi sökte oss hem. Hann äta, vila å piffa upp oss på en halvtimme förrän vi for iväg till Cirkus, där Kristina från Duvemåla skulle spela kl 19.

Det var en så härlig 3h å 50min av vacker sång, dans å scenspektakel. Jag hittade ialla  fall min favoritlåt: Du måste finnas. Tänk att det var den första och möjligen enda favoritlåt som jag minns att jag nånsin haft, fast jag då inte visste något annat om låten än att någon sjöng den på Sikta mot Stjärnorna 1997Jag gick runt å sjöng låten hela tiden å ikväll var det den låten som fick tårarna fram. 

"Vem skulle hjälpa mig uthärda livet härute? Vem skulle ge mig den kraften som jag måste få? Vem skulle trösta mig, jag är så liten på jorden? Om du inte fanns till, ja vad gjorde jag då?

Nej du måste finnas, du måste. Jag lever mitt liv genom dig. Utan dig är jag en spillra på ett mörkt och stormigt hav.
Du måste finnas, du måste, hur kan du då överge mig? Jag vore ingenstans, jag vore ingenting. Om du inte fanns."

Ni som är i/besöker Stockholm: se musikalen!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar