fredag 11 december 2015

Dan före dan.

Nä, int dagen före jul. Utan före min födelsedag. Imorgon gott folk fyller jag ännu ett år. Den här gången på den  sämre sidan av 25. 

Fast egentligen känner jag inte så. Varje år blir ju egentligen bara bättre. Hittills i alla fall. Inte minst mitt senaste år.

Började det på ett berg i gränsen mellan Schweiz och Frankrike. Ett så fantastiskt beslut det var att resa till Geneve till Malena på min 25-årsdag. 

Förra julen var ju både kul å okul. Jag jobbade med slutspurten med gradun. Herregud, tänk att det är bara ett år sen!! Blev halvt utbränd på slutet, vakade nätter och gick in i något på gränsen av mani. Tur för mig att en gnutta vett fanns kvar iaf så jag fick avslutat det.

I februari gick jag på min första officiella arbetsintervju i Stockholm men blev erbjuden jobb på Åland. Riktigt bra beslut! 

I mars fick jag sen min examen och legitimation och firade med buller å bång. Haha, nånej. Det blev en cheesecake på jobbet.. Sen blev det en weekend i Tallinn med Malena. Mycket trevligt!!


I april var det jobb och vardag, besök av svärföräldrarna och lite Stockholmshelger. I maj sprang jag sjöjungfruloppet och fick mina "konstverk" visade på vårsalong. Det var också under den här tiden som det klickade mellan Helena å mig på Åland och plötsligt hade jag en efterlängtad kompis på ön. :) I slutet av maj fick jag gå på min kollegas möhippa. Det jag minns bäst av maj var ändå min å Vs första södernresa till Grekland. Den var sååå bra!!

I juni blev det ett besök i hemtraktena och Vs kusins bröllop. Då hade mina finfina vänner och familj ordnat med överraskningsexamensfest! Det var guldvärt, verkligen!! Så tacksam för att ha alla dessa mänskor i mitt liv! 


I juni firade vi också vår första (å sista?) Åländska midsommar. I övrigt var det massor av jobb dagtid och lite fest med mest Helena kvällstid. Jag fick också veta om att jag fick jobbet i Stockholm å vi kunde äntligen börja söka oss hitåt.

I juli träffades vi med Anna i Stockholm, det var Rockoff och jag tog en flygresa hem till Österbotten och firade lite jeppisdagar mm. 

I augusti var det flytten till Stockholm å allt vad det innebär. Därefter gick 
hösten så snabbt men innefattade samtidigt så mycket roligt och kulturellt. Jag har verkligen njutit av att få utforska Stockholm! Mässor, stand-up och museum är bara några av de trevliga sakerna jag upplevt. För att inte tala om
de trevliga besöken.

Å ja, det bästa med att vara 25 har ju varit att ha ett jobb jag älskar och vår egna lägenhet! Kunde inte bli bättre!!

Igår avslutade vi mitt år med fest på Orangeriet då bartendern bjöd oss på drink efter drink. Gratis e ju gott! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar