lördag 19 december 2015

Nyårslistan.

Underbara Clara har gjort en nyårslista som jag fick lust att fylla i. Tänkte nämligen att ni kanske tröttnat på allt mitt snack på jobbet. Det råkar bara vara så att när jag har mycket på jobb/studier så snurrar tankarna bara kring det å då är det totalt omöjligt att skriva om nåt annat :D Men med riktade frågor ska det gå!!

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Fick ett yrke. Bodde utanför Finland. Köpte lägenhet. Kort å gott :) 

Genomdrev du någon stor förändring? 
Kanske det största var att jag flyttade till ett annat land. Trots att Sverige är väldigt lik Finland på olika sätt var det ju ändå många förändringar i och med detta. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Jaaa!! Beth å Sami fick sin fina Oliver å syrran fick en liten flicka förra veckan. Gissa vem jag vill gosa med på jullovet!!

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 
Tänker spontant på dagen jag fick min examen , men egentligen minns jag inte den så bra. Tror däremot jag kommer minnas 9/12 då det var då syskonbarnet föddes. 

Dog någon som stod dig nära? 
Nej, å det var väl bra.

Vilka länder besökte du? 
Finland, Sverige, Estland, Grekland :) Skulle helst ha rest till Barcelona å hälsa på Helena å men det blev så mycket med jobb å flytt. 

Bästa köpet? 
Utan tvekan vår lägenhet. Åh vad jag trivs här!!! 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag fick mitt jobb blev jag ju glad över öronen, hoppade från rum till rum på mitt dåvarande jobb å hade ett barns energi. Jaa, vilken lycka!

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?
Jag vill ha mer träning i vardagen. Jag vill gärna ha fler fritidsintressen å kanske den vägen fler kompisar/bekanta i Stockholm. Jag vill gärna också ha fler lediga dagar än i år, en ordentlig semester har jag ju ännu inte haft. Hur fasicken har jag orkat med det alla dessa år? I år får det bli förändring på den saken.

Vad önskar du att du gjort mer? 
 Litat på mig själv och min förmåga. Ätit mera grönsaker, hehe. 

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Stressat mindre över gradu å jobb. 

Favoritprogram på TV? 
Haha, det här blir en pinsam lista men: 
Idol, Brooklyn 99, Unbreakable Kimmy Smith och Gift vid första ögonkastet. 

Bästa boken du läste i år? 
Har köpt å påbörjat typ 10 böcker (ADHD varning), men läst ingen av dessa till slut trots att de verkade superbra! Har helt enkelt inte haft ro å tålamod för böcker. 

Största musikaliska upptäckten? 
Kristina från Duvemåla. 

Vad var din största framgång i skolan 2015? 
Att bli klar med gradun utan tvekan, ja, att få min examen å allt!! Å allt detta i tid om vi riktigt ska skryta. 

Största framgång på det privata planet? 
Att ha hittat en ny form av balans i vardagen å mer tillit till mig själv.  

Största misstaget? 
Hmm... svårt. Kanske att jag var för feg och inte vågade mig ut ur bekvämlighetszoonen, jag vågade inte riktigt visa vad jag går för helt enkelt. Samtidigt tror jag att vi beter oss på ett viss sätt i en situation för att vi inte just då vet ett bättre sätt att hantera situationen, så våra misstag är ju egentligen främst inlärningssituationer :)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Jag har haft väldigt mycket att glädjas åt, men jag har också märkt att jag har haft lite större känsloregister i år än tidigare år på nåt sätt. Som att jag vågat visa fler sidor än den glada.. Men jag tror definitivt inte att jag varit ledsnare, nä, skulle nog ändå säga gladare!

Vad spenderade du mest pengar på? 
Lägenheten, Greklandsresan och mat. 

Något du önskade dig och fick? 
Med risk att bli tjatig: Ett yrke, ett jobb jag trivs med å ett hem jag saknar när jag inte är där. Inga små saker! :) 

Något du önskade dig och inte fick?
Ja, det finns vissa saker jag hoppats på men det är inget jag grämer mig över desto mer. Allt har sin tid. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 
Det var ju rätt nyligen så jag ska väl minnas. Jo, jag åt lyxfrukost med V. Friserade håret. Hade det trevligt "på stan" med Etta och Johi. Blev bjuden på en god grekisk middag. Drack en irish coffee på Söder. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
En till resa och en längre semester. 

Vad fick dig att må bra?  
Att slippa gradun. Att flytta till Stockholm. Att skapa ett riktigt hem med Viktor. Att måla. Att ha flera vänner att umgås med. Att tillåta mig mer. Att ta det lugnt. 

Vem saknade du? 
Vännerna och familjen i Jeppis. Men snart ses vi!!

Mest stolt över? 
Vårt hem och att vi har kommit så här långt i vårt liv. Pusselibitarna har fallit på sin plats helt enkelt. 

Högsta önskan just nu? 
Att sommaren 2016 ska bli varm å solig så vi får mycket tid vid poolen ;)

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  
 Lita på mig själv mer. Hävda mig mer.  Resa mer. Utmana mig mer på det privata planet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar