tisdag 26 januari 2016

Dags att inspireras!!

Jag ska vara ärlig. Motivationen för allt vad träning å hälsa innebär har ju inte varit sådär jättehög den senaste tiden. Eller egentligen finns motivationen där, men nånstans tar tröttheten över. Jag har helt enkelt inte kommit över den där initiala fasen. Så där nånstans bestämde jag mig för att lägga ner en växel och beställa ett riktigt motivationspaket: böcker från Bokus med fokus på träning, hälsa och arbetsrelaterat. 

Det här innehöll paketet: 


1. Jamies Supermat. Näringsrika, inspirerande recept. Det här är min första Jamie-bok, trots att jag länge följt honom. Var tillåme lite kär i Jamie i gymnasiet, lånade bl.a. vhs med gamla avsnitt från bibban med den första tiden då han visade sig som tv-kock i pottfrisyr. Haha. Tror det är det närmaste jag kommit en kändis-crusch faktist. 

2. Styrka för kvinnor. Har tittat på boken länge. Hört bra om den. Å nu kände jag att jag behöver en bok som helt enkelt är lättillgänglig och ger mig handfast kunskap i ämnet. Hoppas jag blir inspirerad att ta tag i styrketräningen igen, var iaf på ett bodypump pass igår. 

3. Stora löparboken för kvinnor. En dröm jag haft länge är att återfå min löpform och löpglädje. Sådär som det var i början. Jag hoppas den här boken kan hjälpa mig med det. Åtminstone diggar jag författarna och deras träningspodd. Ska bli intressant vad de ger för tips å råd å peogram mm. 

4. Den kompletta guiden till Aspergers syndrom. Har lånat denna bok så ofta av min kollega för vägledning att jag kände mig tvungen att köpa en själv när hon ska byta enhet. Den är riktigt bra för den som är intresserad i ämnet!!

5. Från kaos till sammanhang. Psykoterapi med en pojke som har diagnosen ADHD. Jag tycker om nya perspektiv och att hålla lite liv i det dynamiska tänket även när vi tittar på dessa diagnoser. Fick tipset av en god vän med god boksmak, så tror hårt på denna.  

Nu är det bara att välja bok å låta sig inspireras. Å ändå inte tro att läsning av en bok ger resultat (vilket jag tenderar göra omedvetet)...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar