lördag 9 januari 2016

Kanelbullar och vinterpromenader

Jag mötte upp med Johi i Gamla Stan idag för vårt traditionella lördagståssas på stan. Fastän vi bott här i närmare ett halvår har vi liksom inte tröttnat. Stockholm är alltid lika promenadvänligt och cafebesöksinbjudande! 

Så vi började med Fabriques kardemumma-kanelbullar, som jag förövrigt fantiserat om hela veckan. Trots två bullar förra helgen... Det har helt enkelt blivit lite av ett beroende. Men jag håller ju mig till helgerna så allt för allvarligt är det ju int. Å dessutom, värre saker kan man vara beroende av. Så tills jag börjar gömma bort Fabrique-påsarna och låser in mig i en skrubb med en kanelbulle så är det väl int allt för allvarligt? 

Annat då. Vi gick massor. Gamla Stan- Södermalm- Djurgården- City. Resulterade i 13km. Å soppa vid Blåa Porten. Fick naturligtvis tanka en varm choklad lite senare, på Vetekatten. 

Så bra saldo med 3 favoritcafeer och många kilometer. Nu är jag hemma igen och ska avnjuta objektet för mitt andra beroende: Liches. Å bara ta det lugnt, ni vet :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar