söndag 3 januari 2016

Söndagsvila

God söndagsmorgon! Här har jag för första gången sen nyårsledigheten började vaknat i tid, vilket torde vara ett tecken på att jag nu är hyffsat utvilad! Däremot så sitter förkylningen i så den enda form av rörelse jag vågat mig ut på i över 2v är promenader, städning och shopping. Men inte är det ju helt fy skam det heller och jag tänker att det är lika bra att vila bort förkylningen nu för när vardagen kickar igång igen så lär det inte finnas tid för förkylningar.

Eftersom det är söndag å V låg å sov till 11 började jag dagen med närmare 1l ingefärste kryddat med citron, cayenne, kanel och gurkmeja. Därefter åt vi lunch/brunch vid 11 bestående av svamp, äggröra och rågbröd med avocado. Har hittat ett bröd här i Sverige av Fazer som smakar nästan som Reissumies (men förstås lite sötare), så nu kanske vi klarar oss åtm tills jag far till Åbo om 2.5veckor.

Idag är jag lite tudelad över huruvida jag ska slappa ännu en dag eller gå nånstans. En liten promenad så länge det är ljust kan jag iaf sträcka mig till. 

Ha en bra dag!! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar