torsdag 11 februari 2016

Dörrknackare och andra filurer

Vi har en regel hos oss: Öppna aldrig dörren för okända!

Det är inte så att vi har fördomar, vi har konkreta upplevelser av att om någon ringer på dörren, vill de antingen:
1) Be oss köra en alkkis till en hamn.
2) Klaga på att vi klagat på deras hund.
3) Ha pengar av oss (tv-avgift etc).

Med den takten så har jag ansett att det bara är en tidsfråga tills någon kommer och:
1) rånmördar oss
2) försöker få oss att gå med i scientologerna eller Jehovas Vittnen.

Så nu när Viktor har varit bort två kvällar i rad har det förstås varit extra otäckt när någon ringer på där vid 21-tiden. Å jag har dessutom inte sett någon genom gluggen i dörren.. Första gången hade jag tv:n av, så då tyckte jag det var safe, men den andra gången hade jag massor av ljud å ljus på.. Så jag väntade med spänning å höll in mina andetag, rädd att något otäckt skulle hända..

Nå, idag går jag då ut å ser att någon har lämnat ett brev i mitt namn som tydligen gått till min tidigare address! Så, vet inte vem det är som kommit med det, men tydligen var det inte allt för farligt. Piuh.

Men jag kan ju inte vara säker på att det inte var en rånmördare för det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar