tisdag 2 februari 2016

Jag har blivit med elcykel

Idag tog jag tag i min dröm om en elcykel! Å än mer än så, jag förverkligade den. For till cykelaffären jag spanat in på nätet och (cykeln) blev såld, försäljaren kunde verkligen sin sak. Fick dessutom nerprutat priset lite trots att cykeln redan var på rabatt. 

Så imorgon får jag gå efter min lilla darling! Hoppas nu bara ingen jävel stjäl eller förstör den. Hoppas också på uppehållsväder och att det inte fryser på imorgon om jag ska cykla hem den.. 

Och om någon undrar varför skaffa elcykel? Så...
- Slipper man bli svettig på en längre arbetsresa. Skulle ej ha tid/energi att ta mig till jobbet på vanlig cykel. 
- Kan växla mellan att cykla vanligt eller med lite skjuts beroende på dagsform. 
- Får frisk luft och vardagsmotion, steget att cykla till jobbet blir mindre.
- Slipper svära i uppförsbacken.
- Mer miljövänligt än buss/bil/moppe. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar