fredag 19 februari 2016

Ofrivilliga träningspauser mm.

Hello
Ännu en helg har bara swuschat förbi. Jag vet att jag har ojat mig över tidens snabba gång redan många många gånger, men jag kan bara inte fatta hur snabbt dagarna kan gå. Alltså!! Kan jag få ta en liten paus? 



Denna vecka har jag försökt vara förnuftig å lyssna på kroppen. Min kropp har nämligen sagt åt mig att inte träna. Jag har haft en blandning av trötthet, feberkänsla och en svidande klump i halsen som sagt åt mig att inte träna. Så hittills i veckan har det inte blivit några löppass, vilket känns sådär med tanke på att halvmaran är om två månader! 

Fast egentligen är jag inte alls stressad ännu. Jag vet ju ändå någonstans att jag kommer klara det, men i något toppskick kommer jag ju inte vara.  Men det är liksom ok eftersom det inte är mitt huvudmål varken i år eller på längre sikt. På något sätt har jag insett att jag vill skapa löprutiner som gör att jag vill och kan springa länge, skadefritt, år efter år, framom att prestera på topp just nu.

Alla dessa år av prestationsinriktad träning utan större prestationer säger mig kanske ändå något om vem jag är och vad jag vill med min träning. 

He e bara ti måra åpå. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar