tisdag 8 mars 2016

3 x otur

Min dag började så bra.. Det var fint väder och sol från morgonen så ja for cyklande ti jobbet. Kände att jess, det här behöver jag. Tänk att resan till jobbet kan bli så mycket trevligare bara man cyklar dit, å så känner man sig pigg och närvarande när man väl framme. 

Nåå, mitt lugna, harmoniska buddah-humör höll tyvärr inte i sig så länge. Pappa meddela mig på morgonen att jag fått hem ett brev från Kela/FPA att jag ska betala tibax 500e av studiestödet pga att jag har jobbat för mycket en tid.. Tänkte först att de säkert räknat ngt fel men nu i efterhand inser jag att det knappast var så, eftersom jag ju det året jag praktiserade tog ut studiestöd OCH fick praktiklön. Så nu får jag betala tillbaka för gamla synder, men det känns iaf ok att jag vet varför Kela begär pengarna. Så nu har jag fått ro i själen över de, även om det kommer svida lite... 

Nå, vid lunch kom nästa otrevliga nyhet, nämligen att min lunch var mögglig. V kallar mig "åvslapps-Heidi" eftersom jag äter alla rester å int bryr mig om datum utan tror på mina sinnen när jag bedömmer om ngt e gammalt eller ej. Nå, jag bedömde definitivt att pirogerna var gamla...

Den tredje mindre roliga överraskningen kom väl hemma, när jag insåg att min NYA cykelladdare inte verkar fundera... Så nu måst jag kanske gå å fixa med det.. just som jag kommit igång med cyklandet... 

Så nu e jag hemma å lite prytto. Å jag vet att det finns bara två saker som gäller:
1. Träning
2. Badkaret.

Så nu e de bara å dra på sig löpkläderna å smita ut. Jag slår vad om att det blir bättre med det :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar