söndag 6 mars 2016

Favoritdag och favoritkläder

Gooood morgon alla!!
Shitt vad jag älskar söndagar alltså! Har börjat dagen med frukost och sedan fick jag sån baklust så det blev (lagom) nyttiga bananmuffins och proteinbröd! 


Receptet var från Jamies Olivers nya kokbok Jamies Supermat. Eftersom det varit så mycket med jobb och flytt mm så har jag inte alls haft nån lust att baka eller dylikt, men nu kanske det har vänt. Tror också att bakande ger mig energi framom tar det, men har man ingen energi eller inspiration att börja med så blir det ju inre av. 

På tal om inspiration, så var jag på REA på ESPRIT igår. De har slutförsäljning på alla varor i Gallerian så jag fick med mig 6plagg för under 500kr!! Esprit tycker jag har riktit bra kvalitet på kläderna och det är ofta härliga tryck på dem. Minns att jag förr endast kunde snegla på deras kläder, men nu är det bland de märken jag köper mest. Jag köper helre 1 plagg jag älskar än 5 plagg jag är semi-nöjd med. 

Bl.a. Denna klänning e från Esprit är jag rätt kär i fortfarande..

Förutom Esprit så gillar jag starkt OASIS! De har kvinnliga kläder i helt ljuvliga färger, som lyckas balansera ungdomligt och moget på ett sätt som varken blir barnsligt eller tantigt. Deras plagg är unika tack vare små detaljer och jag känner mig alltid fin i dem. 

Klänning från Oasis.

På träningsklädsfronten gillar jag mest Asics kläder. Röhnish har också riktigt söta kläder, men jag tycker Asics passar mig och min träningspersonlighet bättre. 
Det viktigaste för mig när jag köper plagg är att de känns jag, ser ut som jag och att jag kan tänka mig att bära plaggen år in och ut. Plaggens funktion bör vara att göra mig glad, bekväm och inspirerad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar