tisdag 29 mars 2016

Jobbigt

Usch. Det har varit så jobbigt att återvända till jobbet idag efter 10 dagars total, ansvarsbefriad ledighet. Inte så att arbetsmängden är oöverkomlig, men det var bara mentalt så jobbigt att komma från en vardag där jag kände mig fri, lugn å avstressad till det här ekorrhjulet å ansvaret.. Å ändå har jag ett jobb jag tycker om, egentligen! 

Från första start då jag satte mig vid datorn frågade jag mig bara: "Hur ska man orka det här nu igen?! Hur ska man orka vänta tills sommarn förrän man får en ordentlig ledighet igen?" Jag tröståt lite påskgodis å satte mig vid datorn, tog en till kopp kaffe.. Å kände bara blä. 

Som tur vet jag att den här jobbiga känslan är övergående. Det är en jobbig dag, inte ett jobbigt liv. Å som tröst hade jag ju mina kollegor, påskgodiset å mina härliga cykelresor till jobbet. Det ni, dka inte underskattas!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar