onsdag 9 mars 2016

Vad jag mår bra av

Nu när vi ändå kör på listor kör vi en lista till.. Nämligen Pamppos senaste lista, dvs... 

Sju saker jag behöver för att må bra: 

1. En fungerande vardag. 
Allt från att det ska finnas mat i kylen och det ska vara någorlunda ordning på saker, räkningar betalda etc. Sen får det vara lite dammtussar i hörnen, bara det inte stör "flytet" i vardagen.

2. Egentid
Allt från en löptur till en körkväll till en lugn kväll för mig själv till en lugn stund på morgonen. Guld!!

3. Vardagslyx
Vardagslyx är allt det där som gör vardagen till lite mer, roligare och trevligare. Bada badkar med tända ljus. Göra en lyxig frukost en tråkig torsdag. Ha jobbkläder som man trivs med. 

4. Ett jobb jag brinner för
Jag vet inte om det är ett krav men ju mer jag hittat min plats inser jag att när jobbet känns intressant å stimulerande så behövs inte så mycket mer.

5. Någon att prata med
Jag har haft perioder då jag inte haft mycket kompisar i närheten, som på åland, men det var faktist tufft så här i efterhand! Det är klart att jag pratar med V, men ibland behöver man en tjejkompis! 

6. Skratt 
Jag behöver få skratta, mycket, högljutt och ofta. Å jag gör det! 

7. Tid för reflektion
Jag behöver få stanna upp och reflektera, å helst skriva av mig. Bloggen är ju just en plats för reflektion, fast jag inte skriver allt jag kommer fram till, så är det just när jag skriver blogg som jag reflekterar kring vad jag varit med om den senaste tiden och vad det innebär för mig.  

Vardagslyx:

Jag sprider listan vidare! Vilka 7 saker får dig att må bra??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar