onsdag 20 april 2016

Periodisk "ohälsa" är bra för hälsan

Vissa dagar gör ju vila så gott. Andra dagar, som idag, blir jag mest stressad och rastlös av den. Jag tror jag skulle behöva ett ordentligt löppass nu för att återfå den balans jag mår bäst av. 
När jag tränar mindre blir jag även mer sötsugen. Det är som att sötsuget tar över helt och som att jag söker dopaminet från sötsaker istället för endorfinerna från träning.. 

Samtidigt omfamnar jag denna variation. Det är härligt att bara vara lat, ohälsosam och bygga upp en längtan efter att få leva ett hälsosammare liv igen. Jag blir också så medveten om hur mycket längre kicken efter ett träningspass sitter i, i jämförelse med kicken efter t.ex. choklad. 
 

*Å om nån tror jag helt skippat det hälsosamma kan jag trösta med att det blev rödbetssmoothie till frukost, kikärtssoppa till lunch å kyckling till middag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar