fredag 22 april 2016

Trött och nervös

Igår somnade jag före kl 20:00. Så totalt slut var jag då att jag varken orkade klä av mig arbetskläderna, tvätta bort sminket eller borsta tänderna! Ofräscht men sant! Mina kollegor skämtade om att  de redan hör mig nämna flera symtom på depression såsom 1. tidigt uppvaknande, och 2. ökat sömnbehov och jag tillägger ökad aptit. Haha, nämen, mår nog annars bra. 

Idag funderar jag om man kan vara trött och nervös samtidigt, för det är lite så jag känner inför morgondagens halvmarathon. Jag håller på att avväga mellan att kämpa mitt hårdaste eller njuta av loppet. Märker liksom att tävlingssuget i mig blir som ett hinder för att bara köra lugnt, medan rädslan för att misslyckas tycker det är bättre att inte ens försöka. Så resoneras det i mitt huvud, men jag tror jag ska köra mest på känsla; inte ta i för hårt utan hålla ett jämnt tempo å lyssna efter i kroppen vad den tycker. Men av tidigare erfarenheter vet jag att det ändå blir vad det blir. Min gissning blir iaf att jag kommer ligga på ca 20-25min efter min bästa tid. Så får se hur det blir med det! 

Nu ska jag bege mig ut på en sista lågintensiv löptur å samtidigt köpa något gott till kvällen och frukosten imorn. Hade tänkt göra det före men då börjar det förstås ösregna, typiskt. Önska mig lycka till och gott väder inför imorgon !!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar