söndag 29 maj 2016

Hälsningar från himlen

Hälsningar från flyget hem till Stockholm! Sitter här och är mest bara uttråkad, så pass uttråkad att vi beställde varsin mål flygmat som underhållning. Vill nu bara vara hemma, packa av och göra vanliga söndagssysslor. Vardagen är ju nog ändå den bästa!

Känns samtidigt jättekonstigt att börja jobba igen. Hela semestern känns som en tidlös bubbla som kunde ha varat allt mellan några dagar till några månader. Jag försöker lyfta fram specifika dagar men har svårt att placera dem. Svårt att se när de börjar och slutar. Samtidigt har vi haft en väldigt tydlig rytm där vi kommit i säng före 22 och vaknat vid 7, totalt sett alltså 9-10 timmars sömn varje natt.

Vad tar jag med mig från semestern? Förutom det positiva med vila, god mat och fina vyer så tar jag med mig lite existentiell ångest faktiskt. Har frågat mig om jag gör det jag vill göra, det jag ska göra. På något sätt blir jag så medveten om livets alla möjligheter när jag reser att jag kan känna mig begränsad av att ha fattat beslut som känns så långvariga.

Fast jobb och bostad hör ju till vuxenlivet och har verkligen varit sånt jag sett framemot, men ibland känns kostnaderna för det ansvaret onekligen tungt att bära. Jag har som känt ett starkt frihetsbehov och när jag känner mig begränsad av ekorrhjulet och även den stress den innefattar frågar jag mig ibland om jag valt rätt. Jag önskar jag kunde ta allt lite mindre allvarligt, för jag vet ju att livet bär..

Det kommer nog inte bli några förändringar på de stora punkterna den närmaste tiden, trots de existentiella frågorna. Däremot tror jag att jag skulle må bra av att leva lite mer mitt i den vanliga vardagen. Det är ju trots allt sällan de yttre ramarna som hindrar en utan de inre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar