onsdag 10 augusti 2016

First seven jobs

Det har tydligen blivit en grej av att kändisar och sedan alltmer vanliga mänskor skriver listor där de nämner sina sju första jobb. Så tänkte jag skull berätta även mina!

1. Alltiallo på Glasservice
2. Kioskbiträde
3. Vårdbiträde
4. Blomsterförsäljare
5. Au pair
6. Ungdomsarbetare
7. Psykolog

På tal om jobb:

-  känner mig nöjdare med mitt jobb igen. Funderar om jag bara haft komma-tillbaka-till-jobbet-blues å därmed tyckte allt var extra jobbigt.

- läste igenom ett CV från mitt första studieår. And I tell you, it sucked! Så himla dåligt. Tur man utvecklas även i sånt..

- en patient undrade idag hur man kan vela jobba med mitt jobb. Hens anhörige svarade före mig: "För att man tycker om mänskor!" Jag önskar svaret vore så lätt. Ja, jag tycker väl om mänskor. Men det är nog inte därför jag valt detta jobb. Å jag vet faktist inte alltid varför.

 Under en något pretentiös, tidig period i studierna sa jag även att det var för att jag ville hjälpa andra att hjälpa sig själv. Jag såg det som ett kall. Det är det finaste svaret, men knappast hela sanningen. Jag kan även minnas att jag före jag började jobba som psykolog sagt att jag gör det för att mänskor är det mest intressanta som finns. Å det tycker jag fortfarande. Det finns alltid något mer att lära sig om andra, å sig själv. Om mänskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar