torsdag 4 augusti 2016

Sommarens sista dagar

Imorgon är det Ä N T L I G E N fredag och jag känner att livsglädjen har återvänt lite. Haha, nä nå så farligt har det inte varit men ändå typ längsta veckan ever. Helt otroligt att man hade semester för mindre än en vecka sen alltså..

Sitter nu å funderar vad jag/vi ska hitta på i helg riktigt. Skulle ha lust att återfå semesterkänslan en sista gång före det blir höst. Picknick kanske? En tur till någon ö i skärgården? Simma i havet? Möjligheterna är många men inget övertygar mig helt.

Jag tror helt ärligt att jag är färdig med sommaren för i år. Jag längtar till varmare kläder, höstmys, alla mässor, kanelbullar på café och bokläsning med en kopp te när vädret är som ruggigast utanför. Men jag vet samtidigt att just nu är den bästa tiden, för bara just nu kan jag njuta av denna stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar