tisdag 20 september 2016

5 saker jag ser framemot

Nu när lidingöloppet avslutar årets löparsatsning kommer jag att ändra fokus. Ni kan inte ana hur skönt det ska bli! Det här ser jag framförallt framemot:

1. Att ha en paus från löpprogram. Efter 7 månader av planenligt tränande vill jag nu under ett tag köra efter feelis.

2. Att träna mer varierat. Vill man bli bättre på löpning ska man löpa. Men vill man bli all-round stark å hålla i längden så får man lägga in annan träning också. I vinter ska jag alternativträna mig i form. Löpningen finns med endast på ett hörn.

3. Att ha annat än lopp som mål. Lopp är kul, men nu vill jag vila från tanken på att klara av ett visst lopp. I höst och vinter ska jag istället välja mål utifrån andra aspekter som att bli snabbare, starkare och kvalitetsmässigt bättre.

4. Att gruppträna mer. Jag älskar gruppträning å tycker om att testa nya pass. I höst ska jag vara mer på gymmet och även i gymmets bastu.

5. Att vila mer. Ska man orka träna ska man också orka vila. Det kommer dock inte bara bli mer passiv vila ned mys å böcker, utan även mer aktiv vila i form av yogapass, lugn simning och promenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar