måndag 19 september 2016

Den bästa uppladdningen

På lördag springer jag årets sista och troligen även tyngsta lopp, då jag ska kämpa mig igenom Lidingöloppet 30 km.
Iiik alltså. Vad har jag gett mig riktigt in på?

Jag har inte riktigt haft den bästa uppladdningen hittills. En helg med mindre sömn och mer alkohol än vanliga helger är väl inget att rekommendera inför ett lopp, men än är det inte försent. Jag har nämligen bestämt mig för att köra "Prestera Mera"-poddens rekommenderade uppladdningsplan!

Detta innebär att jag denna vecka kommer äta stora mängder fiskleverolja, svartvinbärspulver och bikarbonat. Därtill ska jag fylla på mina kolhydratdepåer ordentligt, samt dricka och sova mycket. Att äta mycket kolhydrater och vila är absolut inget jag har svårt med när det är mycket som händer kring en, så jag å min kropp tackar bara å tar emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar