fredag 16 september 2016

Kärt återseende

Om 1,5h sitter jag på Viking line båten till Åbo. Alltid när jag åker med båten tänker jag på den gången jag träffade en person som tyckte om mig av den enkla anledningen att jag åkt mycket Viking Line. Inte trodde jag att den erfarenheten skulle vara ngt att lägga på CV:t, men tydligen. Förr, när vi bodde på Åland, var kryssningarna en pest jag gärna skulle ha undvikit. Nu, när det är närmare ett år sedan senaste gång, ska det bli riktigt kul! 

Jag har faktist varit lite nervös för resan, av att döma av min hackiga sömn i natt. Trots en mindre bra natt vaknade jag före 6 och for ut å sprang. Jag var klädd i t-shirt och träningsbyxor,  men det visade sig var något för litet hösten verkligen gjorde sig till känna på morgonen. Det är nu den är här, hösten!!


Efter morgonpasset var en varm dusch å  smoothie bowl å frön något sagolikt. Pigg å glad har jag varit resten av arbetsdagen. 
Efter jobbet bjöd V mig på Taylors & Jones hotdogs,  vilka var jättegoda! Nu e jag redo för båttur, Åbo och en fantastisk helg med psykologkollegor,  tidigare studiekompisar och systrar och vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar