lördag 17 september 2016

Linas Matkasse

En sak som skiljer Stockholm från alla andra ställen jag har bott är hur många som har matkasse. Det känns som att typ varannan som jag möter på jobbet har det. Så jag blev ju nyfiken att pröva.

Att ha Matkasse innebär ju helt enkelt att få sin mat hemskickad till dörren och dessutom får färdiggjorda menyer å recept så du inte behöver fundera vad det blir för middag ikväll, allt är uttänkt och finns i den kasse. Det du vill ha till kompletterar du med. I Sverige finns det flera koncept allt från matkasse till fruktkasse till hälsokasse. De största företagen i branchen är kanske Linas matkasse,  Mathem, Matsmart och Årstiderna, men även Ica, Coop och Willys har sina egna matkassar.

Vi valde då Linas Matkasse eftersom de hade ett erbjudande på en matkasse för 299kr. I vanliga fall kostar det ju dock ett par hundralappar till, beroende på vilken kasse man tar. Vi valde Linas Matkasse för två, som består av 4 middagar för 2, men det finns en mängd andra varianter allt från helvegetariska till glutenfria.

Våra middagar bestod av:
1. Naanbrödspizza
2. Orientalisk lammfärsgryta
3. Kryddig kyckling och asiatisk sallad
4. Lax med vitvinssås mm

Det bästa med matkasse tycker jag är:
1. Kul att pröva nåt nytt
2. Skönt att slippa tänka vad man ska äta å handla hem det
3. Man får testa recept man annars aldrig skulle ha testat
4. Det känns lite vardagslyxigt

Det bästa med Linas matkasse var
1. Hög standard på maten å recepten
2. Även om recepten å maten var ämnad för två, räckte det ofta till 3-4 måltider
3. Varierad å fräsch mat, det mesta skulle jag nog ha varit nöjd med att få på restaurang, men så har jag ju också en fantastisk kock till man.

Jag ger Linas Matkasse 4/5!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar