onsdag 14 september 2016

Spakväll hemma!

Då det bara är 10dgr till Lidingöloppet har jag börjat trappa ner träningen ordentligt. Jag jobbar med att vänja mig vid mindre träning men bättre kvalitet, vilket är hur skönt som helst. Dock kan jag känna att jag måste aktivt tänka vila, vila, vila för annars blir det träning i nån form ändå.

Idag fick jag träningen avklarad redan före lunchen på jobbet, så då tänkte jag unna mig en riktig spakväll hemma!

För en lyckad spakväll behövs enligt mig:
- Badkar eller bastu med dusch

- Levande ljus 

- Spa musik: lyssna på SPA TREATMENT på spotify

- Peeling eller scrubb: jag gjorde egen, se recept nedan.

- Hårinpackning

Krämer och andra produkter du gillar

- Svalkande dryck: t.ex. wischy med lime

I badet använde jag Lusch badbomb, den bästa! 
Kroppspeeling: 1 del socker, 2 delar avsvalnad kaffesump, 4 delar olja
Fotpeeling: 1 del socker/salt, 2 del olja
Massera in å skölj av.

Före bad: spänd och mosig
Efter bad: avslappnad och gosig (haha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar