måndag 17 oktober 2016

Den bästa vardagen

Vi är tillbaka i verkligheten i Stockholm. Där vi stiger upp när klockan ringer och jobbar ibland från 8-18.30, som jag gjorde idag.

Men vet ni. Det gör absolut ingenting. För jag skulle inte kunna önska mig en bättre vardag än den här:
♡Där jag har ett hem som jag trivs bättre i än ett 5-stjärnigt hotell. Ett hem som jag och han jag älskar mest har skapat.
♡Där jag får jobba med ett jobb som ständigt utmanar mig, som jag brinner för å som får mig att känna mig kompetent. Å ha kollegor som jag kan skämta om att kasta handgranat på (väldigt inside joke).
♡Där min fritid ger mig möjlighet till återhämtning och vila.
♡Där middagen kommer till dörren med färdiga recept så allt jag behöver är att laga den.
♡Där kompisarna hör av sig och frågar hur det har varit sedan vi sågs sist.
♡Där möjligheterna till välmående och hälsa finns bakom hörnet.
♡Där vad som helst kan hända om jag bara är öppen.
♡Där jag kan transportera mig på cykel nästan vart som helst.
♡Där jag får vara lycklig.

Jag kanske upprepar mig. Men jag tycker det är viktigt att påminna sig själv om varför man valt den vardag man har. För om man inte trivs med den, tycker jag man ska byta. Om man kan. Å oftast kan man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar